Kakadu en Lichtfield National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu Kakadu en Lichtfield National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu

Kakadu en Lichtfield National Park

Door: Tine en Lo

Blijf op de hoogte en volg Tine en Lo

13 Juli 2015 | Australië, Kakadu

Het heeft even geduurd, maar hier toch nog het laatste verslag van ons Australie avontuur.

Aangekomen in Kakadu, een enorm groot national park, zijn we gaan informeren wat er allemaal te doen was. Naast dat we zelf door het park zouden gaan rijden op zoek naar de watervallen, wilden we ook graag het park vanaf het water en van bovenaf bekijken. We hebben een boottocht over de Yellow River en een vliegtour geboekt en zijn uit gaan rusten op een camping. We hadden immers alweer een paar uur gereden en de hitte maakte ons lekker sloom. De volgende ochtend begon onze boottocht om 06.45h, waarbij de zonsopgang een enorm mooi licht liet zien over het water. Het was super om te zien hoe de natuur ontwaakte en de vogels begonnen steeds meer geluid te maken. Deze tour had weer een onwijs goede tourguide die ALLES wist over ALLE dieren en planten. Vol passie praatte hij de 2 uur vol, terwijl wij genoten van het uitzicht. Zo af en toe kwamen we een krokodil tegen die rustig lag te dobberen.

Aan het eind van de middag was het tijd voor de vlucht boven het park. Een klein vliegtuigje stond klaar en samen met 2 andere toeristen zijn we een uur gaan vliegen. Lo mocht voorin en was de nergens-aanzittende-co-piloot. In de lucht zie je pas hoe enorm groot het land is. Kakadu was zo groot als tot hoe ver je kon kijken. In dit uur hebben we vele bossen gezien met de aangestoken bosbranden, enorm droge gebieden en natte gebieden. Ook dit was een super ervaring.

In totaal zijn we 3 dagen in Kakadu gebleven, waarbij we nog veel rond hebben gereden en een aantal watervallen hebben gezien en een aantal wandelingen hebben gemaakt. Na Kakadu zijn we doorgereden naar Lichtfield National Park, een veel kleiner park waar nog meer watervallen en waterpools waren. In 2 dagen hebben we het park verkend. Veel watervallen hadden net als in Kakadu erg weinig water aangezien het nu het droogseizoen is. In het natseizoen schijnt het er nog mooier te zijn, maar dan kan de temperatuur ook oplopen tot 40 graden.
We hebben veel wandelingetjes gemaakt naar de top van de watervallen, waar meestal nog vele waterpools achter lagen. Tijd voor een bommetje in het water met uitzicht over de vallei. TIjdens de wandelingen bleven we netjes op de paden want we hebben de eerste enorme spinnen ontdekt! De hele vakantie is het goed gegaan, maar nu moeten we er toch echt aan geloven. Enorme webben hebben ze gemaakt boven het water. Ook zijn we de uitstervende water dragon tegen gekomen, dat was even schrikken toen deze opeens uit de waterpool kwam om op te drogen in de zon.

Het was de hoogste tijd om de prachtige natuur achter ons te laten en door te rijden naar Darwin. Hier waren onze 2e parpoorten met visum naartoe gestuurd, dus licht gespannen reden we naar de DHL. Gelukkig lag alles netjes klaar en hadden we dus toegang tot China. Net op tijd!
In Darwin duurde het even voordat we een camping gevonden hadden, een aantal zaten al vol. Gelukkig was er nog 1 plekje en konden we de bus pakken naar het centrum. We zijn naar een food market gegaan waar bij zonsondergang iedereen op het strand zat te kijken. Bijzonder aan deze zonsondergang is dat de zon in de zee verdwijnt. Wij zijn natuurlijk niet anders gewend, maar hier is dat een hele attractie. De volgende dag hebben we onze geliefde auto ingeleverd bij het verhuurbedrijf en zijn we 's avonds lekker naar de bios gegaan.

We hebben afscheid genomen van Australie en met een tussenstop in Singapore, waarbij we nog even hebben geborreld met een collega van Lo en waarbij we hebben genoten van een sateetje, zijn we doorgevlogen naar Xiamen. Deel 2 van ons grote avontuur!

• 13 Juli 2015 - 08:17

Mam?mieke:

Wat hebben jullie een geweldige reis gehad!

• 13 Juli 2015 - 10:29

Stout:

Wat naar dat julie de Water Dragon zo hebben laten schrikken.
    Schitterende foto's, dank je wel.
    Veel succes in China.
    Hebben jullie (al) een adres?
    Dag dag.

• 28 Juli 2015 - 21:43

Marijn:

Mooi reis lootje en tine! Erg jaloers, helaas nu weer druk aan t werk bij huisman. All een beetje thuis kunne voelen daar? Gr marijn