Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Tine en Lo

Blijf op de hoogte en volg Tine en Lo

05 Mei 2015 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Nadat we door een grote groep uitgezwaaid zijn op Schiphol waren we helemaal klaar voor de reis. Met een tussenstop op Singapore, waar we even rond konden lopen en een lekkere kop koffie hebben gedronken, landde ons 2e vliegtuig zeer zachtjes in Melbourne. Na zoveel uren opgevouwen te hebben gezeten was het wel lekker om eindelijk even de benen te strekken.

De immigratie dienst was duidelijk niet voorbereid om de aankomst van 2 vliegtuigen. Zo'n 700 passagiers moesten door 8 douaniers geholpen worden, dus wederom werd ons geduld op de proef gesteld. Wij moesten zelf maar 30 minuten wachten, dus dat viel gelukkig mee.

Na de paspoort controle hebben we onze tassen opgehaald en voor we het wisten stonden we buiten het vliegveld van Melbourne, op zoek naar een manier om naar het centrum te komen. Het handigste alternatief dat we vonden was een busdienst, die rechtsreeks naar het centrum ging. Kaartjes voor 18 dollar per persoon, maar dan wel aan het begin van de straat waar we moesten wezen. Dit zagen we beide wel zitten, aangezien het natuurlijk niet zo lekker zoeken is met 2 gare lichamen, 2 grote tassen en 2 kleine tassen. Wat wij nog niet wisten, was dat wij inderdaad aan het begin van de straat konden uitstappen, maar dat het nog een goeie kilometer heuvel opwaarts was naar ons hotel.

Onze hotel kamer is eenvoudig maar doeltreffend: Bed, douche, klein keuken blokje en een klein bureautje (waar ik nu aan zit te schrijven). Bij binnenkomst hebben we maar even gedoucht. Toch wel lekker na zo'n lange tijd heen en weer wiebelen op een vliegtuig stoel. Toen we allebei schoon, droog en omgekleed waren konden we opzoek naar plek waar we even een biertje konden drinken. Dit bleek wat lastiger dan gedacht; het schijnt namelijk zo te zijn dat de meeste tentjes (waar we zojuist langsgelopen waren) ondertussen bezig waren met afsluiten. Het was 22:30 uur! Ok het was zondag, maar half elf vond ik ook een beetje overdreven. Uiteindelijk een plek gevonden bij een sfeervolle tent, die nog wel even open zou blijven. Net na dat ons biertje op was en we weg wilden gaan, kwam 2 Australiers ons vragen om mee te doen met een potje poolen. Tine en ik hebben toen even laten zien dat wij in Nederland echt verschrikkelijk zijn in dit spel, maar dat maakte niet uit. Het was heel erg gezellig, maar zijn wel bij tijds naar het hotel terug gekeerd en naar bed te gaan, om niet teveel toe te geven aan de jetlag.

De volgende dag zijn we opzoek gegaan naar een plek waar we een busje konden huren. Dit bleek helaas lastiger dan gedacht. Alle websites die we in eerste instantie hadden bezocht vanuit Nederland, die toen uit bulkte van de keuze aan campers, hadden nu alles verhuurd. Gelukkig hebben we een verhuur bedrijf gevonden, die niet alleen een busje had, maar ook nog eens lekker economisch bleek te zijn! Morgen gaan we hem ophalen en we hebben super veel zin in de tocht!

Nu het hoofddoel geslaagd was, konden we even de stad in om te brunchen (want ondertussen was het al na 11en). Dit hebben we gedaan bij the Melbourne Star. Een heel groot reuzenrad, waar je hartstikke mooi over Melbourne heen kon kijken. Aangezien we overduidelijk in het laag-seizoen aan zijn beland, hadden we prive cabine die ons de stad liet zien! Niet nodig, maar wel lekker!

Na deze trip zijn we weer richting het centrum gegaan om een oude gevangenis te bekijken, the Old Melbourne Gaol. Deze gevangenis uit 1842 was erg indrukwekkend en ook de tour waarbij we behandeld werden als criminelen was erg leuk. De schijnbaar erg berucht en beroemde Ned Kelly heeft ook in deze faciliteit gezetten alwaar executies niet ongewoon waren. Er was zelfs een Hangman Handbook, een soort handleiding en logboek over deze vorm van executie. Erg bizar om te bedenken dat dit iemands werk geweest moet zijn.

Na dit museum bezoek zijn we afgereisd naar Chapel street. Hier hebben we even lekker gegeten. We hebben het niet te laat gemaakt, want morgen is een grote dag! Dan gaan we naar Phillip Island, alwaar Pinguins schijnbaar voor je voeten langs aan wal klimmen voor de nacht. #zinin

• 07 Mei 2015 - 17:46

Luyken: