Port Douglas en Cape Tribulation - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu Port Douglas en Cape Tribulation - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu

Port Douglas en Cape Tribulation

Door: Tine en Lo

Blijf op de hoogte en volg Tine en Lo

09 Juni 2015 | Australië, Port Douglas

Met ons duikdiploma op zak zijn we richting Townsville gereden. In de lonelyplanet stond dat dit stadje een opkomende buisende stad is welke je echt niet mag overslaan... nou niet helemaal dus. Op maandag is dit stadje aardig uitgestorven en valt er zeer weinig te beleven. We zijn dan ook weer snel doorgereden naar Mission Beach. Hier hebben we aan het strand gekampeerd en zijn we goed uitgewaaid. Net toen we onze stoeltjes en tafeltje hadden geïnstalleerd en Yatzee klaar stond, begon het te regenen. Dan maar weer gezellig in onze grote bus zitten. Toen het weer droog was hebben we een mooie strandwandeling gemaakt. Het strand lag bedekt met bolletjes zand, welke gemaakt zijn door krabbetjes die zich met 100000000den onder het zand verstoppen en kleine balletjes zand uit hun holletjes duwen om dieper te komen. Een erg bizar plaatje!

De volgende dag hebben we de Josephine Waterfall bekeken, waar lekker gezwommen werd door een groepje backpackers. Wij durfden het toch niet helemaal aan nu we in het krokodillengebied zitten. We hebben besloten via een omweg naar Cairns te rijden, waar we ons geliefde busje weer in moeten leveren. We zijn nog via de bergen gereden waarbij we een prachtige lookout hebben bekeken. Mooie wolken waren er te zien, helaas niks anders. 's avonds hebben we na lange tijd weer een kampvuurtje gemaakt en konden we eindelijk de marshmallows benutten die al 2 weken in de auto lagen te roepen om opgegeten te worden.

Onze weg vervolgde zich richting Port Douglas. Onderweg zijn we bij Mossman gestopt voor een echte culturele activiteit: een tour door de rietsuikerfabriek! Na dagenlang rijden door de suikerriet plantages wilden er toch wel eens zien wat er nou mee werd gedaan. Helaas werd de tour al 5 jaar lang niet meer gegeven, onze lonelyplanet is toch echt al te oud. Ipv de tour hebben we een mooie wandeling gemaakt door het regenwoud, waarbij ik bijna op een leguaan trapte en waarbij Lo zich dood schrok van mijn prachtige gil. Vervolgens ben ik hard uitgelachen door voorbijgangers. S'middags zijn we door Port Douglas gelopen, waarbij we een leuke paardrijtour hebben geboekt. Je kan toch niet in Australië geweest zijn zonder op een paard over het strand te hebben geparadeerd? Deze tocht werd gedaan in Cape Tribulation, dus we zijn weer verder naar het noorden vertrokken. Cape Tribulation is alleen te bereiken via een pond en heeft natuurlijk weer een prachtige natuur. De paardrijtour was dan ook super. We zijn zelfs een paar keer in galop gegaan!

• 09 Juni 2015 - 11:19

Taco:

Dag jongens, wat een topreis zijn jullie aan het maken! Mooi je even aan de telefoon gehad te hebben.
    Veel plezier nog en tot verderop! groet

• 09 Juni 2015 - 12:30

Joyce:

Dag Tine en Lo, Leuk jullie verslagen te lezen en foto's te zien. We hebben ook al veel gereisd, maar zo ver zijn we nog niet geweest. En jullie genieten er erg van, zo te lezen en op de mooie en leuke foto's te zien.
    Van Ma Nel kreeg ik nog erg leuke foto's toegestuurd via WhatsApp, in de grote schelp! Erg leuk! Groetjes, Peter en Joyce

• 09 Juni 2015 - 18:25

Ineke:

Hai Tine en Lo,

Wat een geweldige verhalen .Zo leuk om te lezen!Wat een stunt van die tour .Nou ja beetje te laat!! Geniet lekker en tot horens!

Liefs van ons !!

• 10 Juni 2015 - 08:51

Mam/mieke:

Heerlijk om al die lachende gezichten te zien!

• 11 Juni 2015 - 10:22

Margot:

Lieve Lo en Martine,
    Zo leuk jullie verslagen te, wat een mooie reis zijn jullie aan het maken. Je leest er aan af dat jullie genieten samen!

• 15 Juni 2015 - 19:04

Luyken:

Je kan die leguaan m'n nummer geven als 'ie nog niet van de schrik bekomen is... ;-) ziet er goed uit luitjes! :-D