Pinguins en Kangaroes - Reisverslag uit Mallacoota, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu Pinguins en Kangaroes - Reisverslag uit Mallacoota, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu

Pinguins en Kangaroes

Door: Tine en Lo

Blijf op de hoogte en volg Tine en Lo

07 Mei 2015 | Australië, Mallacoota

Eindelijk was het tijd om het busje op te halen! Nadat we uitgecheckt waren uit het hotelletje zijn we in de tram gestapt naar een buitenwijk van Melbourne waar het busjesverhuurbedrijf zat. Na een erg lange intake (chauffeurs invoeren, papieren ondertekenen, checklist nagaan, nog meer papieren ondertekenen en een filmpje van de bus bekijken) konden we na een uur eindelijk de weg op! De eerste uitdaging lag voor ons, de supermarkt vinden. Dit ging aardig goed! (het was zeker 500m rijden;). Nadat we het busje volgeladen hebben, begon onze trip naar Phillip Island. Omdat we niet de tolweg wilden nemen, namen we een andere route die er op een grote kaart heel makkelijk uit ziet. Maar zodra je gaat inzoomen moet je toch wel goed opletten op welke afslagen je wel en vooral niet moet nemen. De zon begon al onder te gaan (en we moesten natuurlijk op tijd zijn voor het moment supreme van de pinguïns), dus we wij crosten (natuurlijk met de maximaal aantal toegestane snelheid) naar het eiland. Met een onwijs harde wind van de zijkant, waarbij Lo non-stop tegen moest sturen kwamen we net op tijd aan. Vanaf een tribune keken we toe hoe kleine groepjes pinguïns het water uit kwamen en naar het duin scharrelde. Of toch weer niet want als het groepje niet compleet was gingen we weer terug in zee en kwamen ze er weer uit met 1 extra pinquin. Nog steeds niet genoeg dus hup weer terug de zee in. Erg schattig om te zien! Het was nu toch echt al pik donker (de zon gaat hier om 17.10h toch echt al onder) en we hadden nog geen slaapplek. In het donker rondrijden op zoek is ook geen succes. De kans op aanrijdingen met wilde dieren is zeer groot en er zitten allemaal vogels op de weg die niet zomaar wegvliegen). Net toen we hadden besloten dan maar op een camping te aan staan, was deze al gesloten voor nieuwe bezoekers. Een prachtig plekje gras voor de camping werd onze nachtplaats. Maar echt lekker slapen doe je dan niet.

Na een korte nacht (we zijn om 06.45 opgestaan om weg te zijn voordat het personeel zou beginnen met werken), zijn we verder gegaan met onze tocht. Ons doel was Lake Entrance, waar 3 meren zijn verbonden met de zee. De tocht hierheen was erg mooi, een heuvelig landschap met veel schapen en koeien. Onderweg kwamen we veel kangaroes tegen, helaas lagen deze levenloos naast de weg. Maar we hebben ze in ieder geval wel gezien! Onderweg zijn we nog even fout gereden (naar een plaatsje wat 100km rijden was van de hoofdweg, maar waar niet een bordje bij stond doodlopende weg.). Beetje jammer. Maar als we niet verkeerd waren gereden, dan hadden we ook niet een lekker eitje kunnen bakken op Paradise Beach waar wij de enige bezoekers waren. Prachtig wit strand en azuur blauwe zee! We zouden deze nacht naar een bepaalde kampeerplaats gaan wat werd aanbevolen door de auteur van het kampeerboek. Ook dit was helaas niet in 1 keer te vinden. Uiteindelijk zaten we dan toch op de goede weg, een zandweg van 16 km lang dwars door een bos. En ja daar stond onze eerste echte levende kangaroe langs de weg! Het begon al te schemeren, dus we moeten zo hard als we konden (30 km/uur op de niet-kuilen-bevattende stukken, een busje kan niet zo goed tegen offroad) naar de plek die we niet kenden. Toen we er aan kwamen, was het het zweten waard. Een prachtige open plek aan Lake Tyres, helemaal voor ons alleen. Helaas was het er na 5 minuten al donker.

Vanochtend zijn we bij het meer vertrokken richting Mallacoota. De reis ging verder en we hebben onderweg weer van prachtig uitzicht mogen genieten. In Australie heb je zoveel verschillende landschappen direct achter elkaar. Van weilanden met koeien en schapen naar heuvellandschap naar dik beboste bossen en weer naar heuvels. Vroeg in de middag kwamen we op de camping aan (soms is het wel even lekker om te kunnen douchen, om stroom te hebben en wifi voor de blog). We hebben een mooie wandeling gemaakt door een bos aan het strand en hebben zelfs nog even over het strand gelopen. Op de camping was het fijn om even in een echte keuken te kunnen koken. Onze eigen filmavond gaat nu beginnen (bier staat koud en de chips staat klaar), dus tot de volgende keer!

• 07 Mei 2015 - 14:57

Mam/mieke:

Ben blij dat je kanaries hebt gezien! Kan je die tenminste afvinken.

• 07 Mei 2015 - 15:21

PapaHans:

Wat een feest om te lezen en mee te kijken. Prachtige foto's.
    Rijden we daar links of rechts of mag je zelf kiezen?
    In ieder geval een mooie start van jullie Safari down There.
    By the way, die levenloze kangoeroes langs de kant van de weg, moet ik dat leterlijk opvatten?

• 07 Mei 2015 - 16:19

Luyken:

Hey bikkels, jullie zijn niet op pad of het is al een avontuur! :-D Ik zie jullie al in de schemer slalommen tussen het suicidale wildlife door... Heerlijk om te lezen (en te zien!). Veel liefs uit DH!

• 07 Mei 2015 - 18:58

Monique Paulussen:

gaaf hoor, dit staat ook nog op mijn verlanglijstje. Geniet er maar lekker van en ik lees met veel plezier mee. Dikke knuffel!

• 07 Mei 2015 - 19:10

Margot:

liep een verslag achter. Leuk om jullie reis te volgen en super die foto's.
    Wild life voorzichtig
    Xx

• 07 Mei 2015 - 19:46

Myrle:

Tjemig, jullie hebben zeker DIY survival op Discovery gekeken? ;-) Avonturiers! Leuk om mee te kunnen genieten! X

• 07 Mei 2015 - 22:49

Herman En Ineke:

Wat leuk om weer bericht van jullie te krijgen. Mooi verhaal, sneu van die kangaroos

• 07 Mei 2015 - 23:09

Tine ;):

Lieverdjes, geniet intens, ik geniet mee. en niet eens stiekem.. Dikke reisknufs

• 08 Mei 2015 - 10:47

Fransien:

Wat een mooie reis maken jullie en gaan jullie maken zeg!! Heel veel plezier!

• 08 Mei 2015 - 13:32

Luyken:

Zag gisteren een stuk op Discovery waarin gesproken werd over 'roadkill BBQ'. Moest meteen aan jullie denken... ;-) Have fun amigos!

• 08 Mei 2015 - 17:44

Mam/mieke:

Het waren natuurlijk de kangoeroes die je af kon vinken.
    Ik baal van computers en programma's die voor mij gaan denken!