Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Tine en Lo

Blijf op de hoogte en volg Tine en Lo

17 Mei 2015 | Australië, Byron Bay

We hebben de Blue Mountains ingewisseld voor een heuvelig landschap met glooiende groene heuvels waar de rust vanaf straalde. Zo nu en dan een groepje koeien die in alle rust stonden te grazen. Onderweg kwamen we nog een verdwaald schildpadje tegen midden op de weg, klaar om gered te worden. Dus remmen, rechtsomkeert en het beestje in de berm zetten. Daarna stonken Lo z'n handen zo erg dat we ons afvroegen of het beestje niet al heel lang dood was.

Het is nog steeds wennen dat het om 18.00h al pik donker is. We hebben onze tijden aangepast om zoveel mogelijk uit de dag te kunnen halen. Om 06.30 gaat de wekker, dan rijden we s'ochtends een paar uur zodat we s'middags "vrij" hebben. Om 17h wordt het diner al bereid want daarna is het donker. De avond wordt afgesloten met een kampvuurtje, lekker schrijven, en een aantal spelletjes spelen.

Van Dungog zijn we naar Kempsey gereden. In Port Maquairie hebben we tussenstop gedaan bij het Koala Hospital. We waren nog wat te vroeg voor de rondleiding dus zijn we even lekker wat gaan drinken in de zon aan het strand. De golven waren enorm! En de zon wordt al warmer, net als het water. Dat geeft goede hoop!
De koala's waren onwijs schattig. Sommigen misten een poot of een oog door een ongeluk met een voertuig, bosbranden of omdat de tak was ze op sliepen af was gebroken. Ze worden goed verzorgd in het hospital.

Vlakbij de camping waar we gingen overnachten was een bar waar we op aanraden van een mede-kampeerder gingen eten. Lekker goedkoop, dat was te proeven! Als het al smaak had. Binnen werden loodjes verkocht en even later werden er grote stukken vlees verloot. Het leek net alsof we in een hele slechte cowboyfilm zaten.

We zijn verder gaan rijden richting Byron Bay en onderweg wilden we graag de toeristische route Waterfall Way rijden, wat een paar km om is. Omhoog ging goed, maar naar beneden was niet zoals gepland. We hebben er 2 uur over gedaan, alles op een grindpad waar ons busje niet voor gemaakt is. Wat even een ommetje zou moeten zijn werd een heel ochtendprogramma waarbij we flink door elkaar zijn geschut. In de middag bereikten we de slaapplek Old Italy waar we heerlijk langs de snelweg hebben gekampeerd.

In Byron Bay aangekomen zijn we even het strand gaan verkennen, waarna we op een terrasje hebben ontbeten. Daarna zijn we bij een duikschool gaan informeren voor het afmaken van ons duikdiploma, maar dat kon hier niet kordag. Dit gaan we dus doen bij Airlie Beach. We zagen onwijs veel hardlopers, wat mij op 't idee bracht om even lekker te gaan rennen. Ik heb Lo zelfs zover gekregen om mee te gaan. Heerlijk over 't strand. Hierna hebben we een duik genomen in de zee. De zee voelde onwijs lekker, goed temperatuurtje! Lo ging los in de golven, geef hem een zee en hoge golven en hij vermaakt zich zo een dag! We hebben op een plek naast de weg geslapen (gelukkig heel veel rustigere weg dan gisteren) en was het Pannenkoekenavond! Vanochtend zijn we weer naar Byron Bay gegaan en hebben we een kort rondje hardgelopen en zijn we daarna even op het strand gaan liggen. Straks hebben we onze eerste Australische surfles!

(Foto's komen later weer, deze hebben we nu niet bij de hand)

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 17 Mei 2015 - 08:22

PDH:

Ja hoor, dat moet ik geloven ,Tien? Hardlopen & lekker schrijven.
    Cowboys zijn jullie.
    Good story.

• 17 Mei 2015 - 09:08

Dorus:

Ha Tine en Lo,
    Wat een mooie verhalen schrijven jullie. Heel erg leuk om dit allemaal te kunnen volgen vanuit Nederland. Van dat hardlopen, zwemmen en chillen aan het strand worden wij natuurlijk wel een beetje jaloers!!
    Geniet er van!!

• 17 Mei 2015 - 09:09

Lisanne:

Haha, wat super zeg.. Gave verhalen. En dan ook nog gaan hardlopen, goed bezig! :D Ben benieuwd naar de rest!

• 17 Mei 2015 - 09:15

Mam/Mieke:

Heerlijk om jullie avonturen te lezen!

• 17 Mei 2015 - 09:52

Stout:

Waar ben je mee bezig, Lo?
    Remmen doe je voor een zebra-PAD.

• 17 Mei 2015 - 22:28

Margot:

Siper om te lezen hoe jullie t hebben! Veel plezier met surfen!

• 19 Mei 2015 - 12:37

Fransien:

Oooooh, nu wil ik wil ook naar Australië!

• 19 Mei 2015 - 15:10

Mam/Mieke:

Dag lieverds,
    Van de 4 toegevoegde foto's bij "Pinguïns en kangoeroes" doet alleen de waterval het bij mij.
    De foto's bij Blue Mountains en Sydney zijn prachtig.
    Ik heb tante Hanna vanmiddag een deel van jullie blogs voorgelezen. Dat vond ze heel leuk. Ook heeft ze weer gesmuld van een frittata met champignons, broccoli en courgette.
    Veel liefs voor jullie beiden!

• 19 Mei 2015 - 15:27

Luyken:

Lekker bezig! Geen Nederlandse zondag-ochtend zumba, maar een lekkere Australische beachrun. Well done! Ik vind het wel lastig om me precies voor te stellen hoe dat ging met die vlees-bingo... kans een een mooi stuk 'prime cut' maar ook tegelijkertijd ook kans op niks?!? Ben enorm benieuwd naar de bijpassende pics!

Veel liefs uit DH

• 21 Mei 2015 - 20:57

Radjesh:

Goed bezig martine & lo

• 27 Mei 2015 - 16:53

Mersiha:

Hoi Martine & Lo,

Ik dacht ik ga eens even kijken wat die twee aan het uitspoken zijn down under haha-;)

Wat een leuke verhalen, veel plezier-;)