Australia Zoo en Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu Australia Zoo en Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Tine en Lo - WaarBenJij.nu

Australia Zoo en Fraser Island

Door: Tine en Lo

Blijf op de hoogte en volg Tine en Lo

28 Mei 2015 | Australië, Frasereiland

Koersend naar het Noorden kwamen we natuurlijk Brisbane tegen waar we wel even uit moesten stappen. Vanaf Mt.Coot-tha kon je de prachtige stad in 1 oogopslag zien en dit hebben we onder het genot van een koffie met muffin dan ook gedaan.

De volgende dag hebben we een bezoek gebracht aan The Australia Zoo, Home of thé Crocodile Hunter!! Deze plek is gebouwd op de energie en passie van de superheld Steve Irwin! Het was fantastisch om er rond te lopen en alle dieren te zien. Het is een hele interactieve dierentuin, waarbij het gaat om begrip te kweken voor dieren die in sommige gevallen met uitsterven worden bedreigd. We konden zelfs kangaroos en een koala aaien. Verder werden de reuze schildpadden gevoerd. Een van de topstukken was de Wildelife Demo in het Crocoseum. Papegaaien vliegen rakelings over je hoofd, een demo met een roofvogel en zelfs een gigantische condor verscheen in de arena. De klapper was uiteraard de krokodil Big Al, die dankzij zijn verzorgers liet zien waar krokodillen allemaal goed in zijn. Hij werd "gevoerd" en het dichtklappen van zijn kaken was een oorverdovend geluid, zo'n kracht zit daarachter.
De hele show zat goed in elkaar, was super komisch, maar ook heel erg leerzaam. We hebben echt genoten!

Aan het eind van de middag zijn we nog even verder gaan rijden richting Noosa. De volgende dag daar aangekomen hebben we de Fraser Island tour geboekt voor morgen. Dit betekende dus een dagje vrij in ons drukke schema! We hebben heerlijk op het strand gelegen en hebben wat boodschapjes gedaan.

Voor de Fraser Island tour verzamelden we lekker vroeg bij het kantoortje van de tour operator. De helft van de groep verzamelde hier en de andere helft gingen we onderweg ophalen. Lo ging als eerste rijden. Over het strand wat ook echt de highway wordt genoemd en waar borden staan met hoe hard je mag rijden. We sloegen af een hobbelpad het bos in en na 15 minuten begonnen er allemaal lampjes te branden en startte de motor niet meer. Na een kickstart konden we weer even vooruit maar de dynamo hield er mee op en dus ook de auto. Daar sta je dan midden in een bos op een klein weggetje. De andere auto met Gary de tourguide erin had gelukkig nog plek voor ons, een Engels stel en een ander Nederlands meisje met wie we in de auto zaten. Vanaf dit moment werd Lo betiteld tot "Lo the Destroyer", wat het hele weekend hoorbaar was. Bij Rainbow Beach stond de 2e helft van de groep te wachten en moesten we wachten tot er een reserve auto werd gebracht. Met gelukkig maar 2 uur vertraging konden we dan eindelijk met de groep compleet naar Fraser Island rijden. Dit is een eiland welke volledig uit zand bestaat en waar je zeer goed over de stranden kan rijden met een 4x4 en door het regenwoud (het enige regenwoud wat op zand staat). Toen we onze bedden hadden toegewezen, kwamen we na een wandeling bij een groot meer uit wat ooit begon als een stroompje welke door opwaaiend zand vanaf het strand op een gegeven moment is afgedamd, waardoor het nu een groot zoetwater meer is. Na een verfrissende duik zijn we terug gegaan naar ons "Brits Tentenkamp" (jaja we zijn gaan glampen - glamorous camping: tenten met stapelbedden, eten werd verzorgd, de afwas werd gedaan en we konden er zelfs douchen). Een mooie houtgestookte pizza oven stond al warm te worden en nadat onze buikjes gevuld waren werden er spelletje gespeeld met Engelsen, Canadezen, een Duitser en "The Dutchies".

De 2e dag op Frazer Island stonden we vroeg op en zijn we de hele dag op pad geweest. Als eerste naar Eli Creek, waar onwijs schoon grondwater uit het eiland komt en de zee in stroomt. Vervolgens zijn we naar Indian Head gegaan, 1 van de 3 rotsen op het eiland met fantastisch uitzicht. Na de volgende rit over het strand en door het bos kwamen we bij de champagne pools aan, natuurzwembaden die gevuld lijken te zijn met champagne door het schuimende zeewater. Bij elke golf komt er weer een nieuwe lading water in de baden en moet je oppassen dat je niet wordt omgeslagen door de golf. Een erg leuke ervaring, net een wildwaterbaan. Na de lunch, wat alleen in daarvoor aangewezen afgezette gebieden benut mag worden om te voorkomen dat alles wordt opgegeten door Dingo's (waardoor zij anders hun wildheid verliezen), hebben we nog een meer bezocht waar schildpadden in zwommen. Het was aardig fris dus deze duik heb ik even overgeslagen. Lo daarentegen lag natuurlijk als een van de eersten in het water.

Op de laatste dag zijn we naar Lake McKenzie gegaan, het helderste meer op het eiland wat je ook gewoon kunt drinken, zo schoon. De onderwatercamera kwam goed van pas.

Na Frazer Island zijn we flink wat km's gaan rijden. Na 1,5 dag zijn we bij Airlie Beach aangekomen, waar we nu op een camping staan voor 4 dagen. Dat is wel even lekker na het zoeken van al die verschillende slaapplekken. Vandaag hebben we onze dag gevuld met een jetski-tour. Alleen wij hadden deze activiteit geboekt dus het was een privé tour. Met Lo achter het stuur en ik achterop knalden we over de golven. Ik vond het dood eng en hield me krampachtig vast om te voorkomen dat ik van de jetski werd gelanceerd. Na een uur tussen mooie eilanden heen crossen was het lunchtijd en hebben we vissen gevoerd (baramundi en enorme roggen) en konden we haaien aaien. Daarna werden de rollen omgekeerd, Lo achterop en ik aan het stuur. Het was super! Met wel 67 km/h vlogen we over de golven, helemaal in onze sas. En Lo vond het zelfs leuk achterop dus helemaal top!

Morgen gaan we ons duikdiploma verder afmaken, hier kijken we al een maand naar uit!

• 28 Mei 2015 - 13:51

Myrle:

Hey lieve Glampers, wat een toffe wild en minder wild-life spotten jullie allemaal. Ben benieuwd naar de onderwater/duik foto's! :-D

• 28 Mei 2015 - 14:04

Mam/mieke:

Je staat op die foto toch niet tussen de krokodillen?
    Maar wat doe je daar wel?

• 28 Mei 2015 - 14:33

Ineke:

Hai globetrotters,

Wat een mooie reis!!Ik had Nel aan tel en zei nog hoe zullen ze het hebben.Nou dat weten we top dus

• 28 Mei 2015 - 22:02

Leo:

Haha, zie het al helemaal voor me tine, jij aan het stuur, Lo achterop en gas op die lollie!
    Top:) leuk geschreven ook.
    Xx

• 29 Mei 2015 - 13:59

Margot:

Oh leuk, net weer de twee laatste verhalen gelezen. Van luxe bij Lobke, glamperen en nu weer in de camper. Zo leuk jullie reisverslag te lezen! Oh.....duiken......liijkt me geweldig!!
    Enjoy en liefs uit een fris Nederland

• 29 Mei 2015 - 22:32

Luyken:

Hey Dutchies! Lekker bezig! Croc-o-topia en lekker scheuren over het water en door het zand! Heerlijk!

• 30 Mei 2015 - 11:14

Opa Van Reine:

Lieve vakantiegangers
    Ik heb jullie verslagen gelezen en ervan genoten. Jullie beleven van alles met dieren en een jetski,
    ik ben gewoon een beetje jaloers op al dat leuke en mooie wat jullie meemaken. Geniet ervan en
    Oompie zei altijd als wij weggingen: ben je voorzichtig?? Dat geldt natuurlijk ook voor jullie!
    Mijn linker scheenbeen is bijna weer genezen, ik ben dus gevallen in de bus die ons naar het
    vliegtuig bracht, gelukkig op de terugweg. Oom Henk van tante Hermie is woensdagmorgen overleden
    en wordt maandag 1 juni begraven. Je moeder en ik gaan er met de trein naar toe, met de auto
    is het heen en terug ongeveer 480 km. Dit is veel rustiger en bovendien veel goedkoper.
    Hij was altijd ziek van de pijn in zijn benen door de suiker, hij is op 1 dag na 87 jaar geworden.
    Al met al denken wij er is gelukkig een eind gekomen aan een jarenlange ellende.
    Nog een paar weken en dan wordt het wennen aan een totaal nieuw en ander leven in China, vooral voor jou Tine denk ik. Maar jullie kunnen terugkijken op een geweldige reis; geniet nog zoveel je kunt.
    Ik wens jullie mede, namens Marja, nog heel veel reisplezier en tot horens.
    Opa van Reine

• 30 Mei 2015 - 21:37

Stout:

He, slaapkoppen.
    Wat een saai leven hebben jullie daar.
    Wel knap hoe jullie je door de dag heen worstelen.
    Hou vol en wie weet komt er een dag dat je iets mee maakt.
    Misschien zie je een konijntje, dat zou toch zo'n hele reis goed maken.
    1000 x dank voor telefoontje.